Atomer och Molekyler

Hej alla bloggläsare! Vi jobbar just nu med atomer och molekyler. Vi tycker det är väldigt kul. I fredags gjorde vi molekyler av flörttkulor och tandpetare. Alla olika molekyler och kemiska föreninger var i olika färger. Vi ska jobba med atomer och molekyler i några dagar till. Det är väldigt kul och man lär sig massor. När vi har avslutat detta arbete kommer vi att längta efter detta arbetet mycket. Nästa arbete kommer vi jobba med värme. Vi hoppas att det också kommer att bli kul.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej killar! Verkligen kul att ni tycker att ni har roligt och lär er mycket. Jag tycker att ni alla i klassen är duktiga på detta. Jag tror inte ni behöver längta till detta, värme är också kul att lära sig om. Vi ska göra flera expriment då. Men visst är det kul med fysik och kemi!!!

2012-01-20 @ 18:01:16
Postat av: Emma

Hej grabbar! Riktigt bra förklaring, ni berättade så bra att fler skolklasser skulle kunna göra likadant! B-)

- VÅR BLOGG ÄGER!

2012-01-20 @ 19:51:20
Postat av: Fanny

Vår blogg äger verkligen, det är bara för att 4A är en toppenklass. Jag och Linda är så STOLTA över er!!!

2012-01-20 @ 20:51:14
Postat av: Viktoria

Wow, vilken häftig blogg. Håller med om att den äger. Det var längesen jag läste om molekyler kanske kommer upp och hälsar på så kan ni ju uppdatera mig lie.

2012-01-22 @ 17:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0