Läxor v.12

Läsutmaning
Nu drar vi gång en läsutmaning igen. Barnen skall läsa 4 dagar per vecka och det bokförs på ett speciellt blad. Lämnas in skärtorsdag.

Matematikläxa v.12-13
Nu under 2 veckor vill vi att barnen skall träna på hvudräkning, divisionstal, varje dag.

Engelskaläxa v.12
Den här veckan ska du läsa och förstå kapitel 20. Du ska även kunna uttala och stava följande:
 
What time is it?                                        Vad är klockan?
It´s ten o´clock.                                        Klockan är tio.
It´s half past ten.                                     Klockan är halv elva.

Berätta också något om din dag hemma på engelska. Ta hjälp av följande meningarna nedan:

I get up.                              Jag går upp.
I have breakfast.                 Jag äter frukost.
I go to school.                     Jag går till skolan.
I have lunch.                       Jag äter lunch.
I go home.                          Jag går hem.
I do my homework.            Jag gör min läxa.
I go to bed.                         Jag går och lägger mig.

Extra: Träna på att skriva meningarna ovan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0