Läxor v. 19

Matematikläxa v. 19
Denna vecka är det enhetsomvandling som gäller. Nu kommer vi in på m, km och mil. Prata gärna om vägskyltar när ni är ute och åker.

Eleverna ska kunna:
1 km = 1000 m
10 km = 1 mil

Engelskaläxa v.19
Den här veckan ska du läsa och förstå kapitel 23. Träna på att läsa texten tillsammans med någon.
Några delar har du redan tränat in förra veckan. Lär dig stava och uttala följande:

What´s your name? Vad heter du?
My name is....... Mitt namn är.......

Where do you live? Var bor du?
I live in Sweden, in Borås. Jag bor i Sverige, i Borås.

Do you sing? Sjunger du?
No, I don´t sing. Nej, jag sjunger inte.

Do you watch TV? Tittar du på TV?
Yes, I do sometimes. Ja, det gör jag ibland.

Extra: Gör en egen intervju! Skriv ner frågor och svar på engelska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0